GSE Napelem
Eddig kg
CO2 kibocsátástól óvtuk meg a Földet.
 
Vissza az oldal tetejére
Napelemrendszerek háztartások számára Napelemrendszerek cégek, közületek számára Naperőművek cégek, közületek számára Média Kapcsolat
Napelem, napelem rendszerek GSE Napelem Földre telepített napelem rendszer Napelem rendszer Napelemes rendszerek 10 év garanciával

  


Főoldal :: Napelem Hírek Cikkek :: A kaliforniai napenergia ösztönző program nem volt olyan hatékony ::

A kaliforniai napenergia ösztönző program nem volt olyan hatékony

Napelem, naperőmű, napenergiaEgy új elemezés azt állítja, hogy Kalifornia agresszív napenergia ösztönző programja nem volt olyan hatékony, mit általában hiszik az emberek.

2007 óta, Kalifornia volt az egyik legagresszívabb az Egyesült Államokban a napenergia ösztönzésben. 2 milliárd dollár támogatási kedvezményt indított útjára a California Solar Initiative (CSI), háztartási és kereskedelmi fotovoltaikus rendszerek ügyében.
Ebben az időszakban a napenergia ipar kétszámjegyű növekedést tapasztalt, az eddig telepített több mint 245.000 napelemes rendszer 2365 megawatt villamos energiát állított elő.
 



Ennek eredményeként a CSI-t már széles körben egy sikeres vállalkozásként tartják számon.
 

Azonban egy új tanulmány egy fejlett módszerrel rámutat az „adat-vezérelt ágens-alapú modellezésre”, mely megmutatja, hogy ugyanazt az összeget egy gondosan optimalizált programmal, sokkal inkább egy szélesebb és alacsony jövedelmű háztartások számára lehetett volna felhasználni, ráadásul alacsonyobb költséggel.
A probléma kiértékeléséhez az is szükséges, hogy modellezni kell, hogy mi történt volna az ösztönző programok nélkül. Természetesen mivel ez szinte lehetetlen, ezért használni kell az adat-vezérelt ágens-alapú modellezési módszert, hogy elemezzék az adatokat és különféle jóslatokba kell bocsátkozni arról, hogyan kellene viselkedni különböző körülmények között.
 

Vorobeychik és kollégái a CSI-tól 2007 májusától 2013 áprilisáig végeztek elemzéseket.
Ez tartalmazza a részletes információkat 8500 projektekről, beleértve a rendszerek méretét, a számolt költségeket, ösztönző összegeket, vásárolt vagy bérelt státuszát, helyét-területét, és az épület méretét.

Az adatok felhasználásával 2007 májusa és 2011 áprilisa között az elemzők alkalmazott módszereket fejlesztettek ki, és egy modellt is létre hoztak. Ebből kiderült, hogy két tényező - a gazdasági haszon és a kortárs befolyás döntheti el, hogy valaki felszereltet egy tetőtéri napelemes rendszert.


Vizsgálták a pénzügyi támogatások hatékonyságát a piacon, mivel ez egy lehetséges ösztönző lehet, a skála nullától nyolcig tartott. Az elemzőket meglepte, hogy nagyon kicsi a különbség, hogy igénybe veszi-e valaki vagy sem a támogatást. A támogatást mértékét növelve javultak az igénybe vevő számok, de még így is elég szerény eredmény keletkezett.

„Annak ellenére, hogy a politikai döntéshozók rengeteg muníciót fektettek a gazdasági előnyök népszerűsítésébe és a költségek csökkentésébe, hogy az emberek elfogadják a napenergia-technológiát, az elemzés azt mutatja, hogy sokkal kisebb a hatás, mint aminek általában észlelik,” mondta Vorobeychik. „Ez az, amit az adatok mondanak nekünk.”

Az egyik tényező, amely csökkenti az ösztönző programok hatását, a fokozódó lízing.

Amikor a program elindul, a lakástulajdonosok a megvásárolt rendszert árengedményesen kapják meg.

Az utóbbi években azonban a szerelők vonzó lízing csomagokat is elkezdetek kínálni.
A rendszerek béreltek, azonban a szerelők azok, akik megkapják az árengedményeket, és így nem hat ösztönzőleg a program a lakástulajdonosokra.

Mivel a pénzügyi ösztönzőknek korlátozott hatásfoka volt, a kutatók úgy döntöttek, hogy mi lenne, ha sikerülne egy hatékonyabb támogatási rendszert létrehozni, melyben nagyobb a kortárs befolyás. Azt tényként kell kezelnünk, hogy minél nagyobb számú napenergia-napelem rendszer van a környékünkön, annál valószínűbb, hogy valaki úgy dönt, hogy telepít egy napelemes rendszert.

Ehhez Vorobeychik és kollégái növelték a CSI program hatását, mert a napelemes rendszerek alacsony jövedelmű családok számára alig vagy egyáltalán nem költséghatékonyak. Megállapították, hogy egy optimális program szignifikánsan nagyobb elfogadásában részesül, emellett azt találták, hogy a relatív előny nőtt a magasabb költségvetési szinteken.
A megállapítás összhangban van a szakirodalommal, mely szerint tényleges bizonyíték a kortárs befolyás jelentősége.  

A politika szintjén nem fordítanak annyi figyelmet az egyenrangú hatásokra, mivel a döntéshozók az ötlet piac stimuláló mivoltát veszik figyelembe, a kortárs befolyás felett nincs hatalmuk. A múltban az emberek a hagyományos ökonometriai módszerek értékelésére használtak ilyen jellegű programokat. Az ilyen hagyományos elemzések nem veszi figyelembe a komplex módszereket, a döntések egymásra gyakorolt kölcsönhatásait. Ennek eredményeként a kapcsolódó modelleket nem lehet egyszerűen használni a politikáknak, így nem tudják kihasználni az egyéni sokszínűséget, mint például az adó rendszereket, és az alacsony jövedelmű háztartásokra gyakorolt hatást.

Az informatikában ez az, ahol az adat-vezérelt ágens-alapú modellezésnek előnye van.

Ez egy viszonylag új technika, a számítógépek teljesítménye és növekvő elérhetősége lehetővé tette nagy mennyiségű digitális adat feldolgozását, mely a váratlan viselkedésből fakadó intézkedések egymásra gyakorolt hatását is képes előre jelezni, modellezni a társadalmi és gazdasági környezetben.

 

2015.04.10.

 
Kapcsolat   GSE Napelem   Weboldalkészítés
Telefonszám Telefon:
+36 70 776 7315 (Hétköznap: 8:00 - 16:00)
E-mail info@gsenapelem.hu
Cím GreenSys Electric Kft.

Székhely: 1112 Budapest, Repülőtéri út 2.
Cím Google+
 
Facebook    Google plus
 
GSE Napelem Napelemrendszerek háztartások számára
GSE Napelem Napelemrendszerek cégek,közületek számára
GSE Napelem Naperőművek cégek,közületek számára
GSE Napelem Média
GSE Napelem Kapcsolat
GSE Napelem Adatvédelmi nyilatkozat
 
 
honlapkészítés Budapest HW Online weboldalkészítés
honlapkészítés budapest
Online Marketing
2012 Copyright ©
Wg